Свободен Глас

зареждане

България

Как заради безстопанственост БДЖ трупа пропуснати ползи за милиони

По цял свят е трудно транспортът да излезе на печалба, защото инвестициите в сектора са огромни, а пазарът е труднопредвидим.

Пълната разруха в държавата не подминава и Българските държавни железници. Това се вижда от репортаж на „Свободен глас“ в района на гр. Горна Оряховица. Ивелин Михайлов посочи трагичните последствия от безстопанствеността и липсата на охрана в района на толкова ключов възел от железопътния ни транспорт. На терен той показа пропуснати ползи за българския стопански живот в размер на милиони левове и сподели за невъзможността България да търгува с останалите европейски страни чрез своята жп инфраструктура.

Михайлов се срещна и с двама дългогодишни работници от БДЖ. Те потвърдиха, че ситуацията е зле и че Българските държавни железници са подложени на нелоялна конкуренция от страна на частните превозвачи. Безстопанствеността е придобила толкова големи размери, че пътуване, което преди 35 години е продължавало 3,45 ч., днес е над 4 часа. Те посочиха, че по цял свят е трудно транспортът да излезе на печалба, защото инвестициите в сектора са огромни, а пазарът е труднопредвидим. Поради тази причина толкова ключов сектор би следвало да е държавен монопол, който в определени моменти да бъде дотиран.

Двамата експерти посочиха, че огромна част от средствата, които е можело да бъдат използвани за подобряване на БДЖ, са били вложени в столичното метро и това трупа пропуснати ползи на държавната железница. Разпадането на сградния фонд и пълненето на гарите и подлезите с бездомници е друг фактор, който прави възстановяването на железниците още по-трудно и скъпо.

Присъединете се към нашата общност в Telegram  ТУК

Подробности можете да чуете в прикаченото видео.

Свързани статии

Коментари

Статията има 0 коментара

Напишете коментар

Вашите имейл и телефон няма да бъдат публикувани

За да добавяте коментари е необходимо да се впишете в системата
ВХОД