Свободен Глас

зареждане

България

След самолетите идва времето и на фрегатите

Обичайно фрегатите се строят във фабрика в Люрсен, Германия, но поръчката и построяването са възложени на корабостроителница „Делфин“ във Варна, която никога не е извършвала такива поръчки.

Каквото се случи с F-16, ще се случи и с поръчката за двете фрегати на стойност близо 1 млрд. лв. Договорът е сключен от правителството на ГЕРБ, когато министър на отбраната беше Красимир Каракачанов. А другата фирма, която кандидатствала – „Фикантиери“, е била дисквалифицирана от проекта.

Обичайно фрегатите се строят във фабрика в Люрсен, Германия, но поръчката и построяването са възложени на корабостроителница „Делфин“ във Варна, която никога не е извършвала такива поръчки. Досега в тази корабостроителница са правени коруби за 2 военни катера, но никога не са правени фрегати, които са 100 пъти по-сложни за изпълнение от самолетите. 

Нормално при такъв вид процедури трябва да се наемат НЕЗАВИСИМ консултант – инженер, и строителен надзор, които биха стрували 1 милион, за да следят построяването от ден първи до предаването на проекта, и чак след успешно проведени тестове за ЕКСПЛОАТАЦИОННАТА ФУНКЦИОНАЛНОСТ проектът да бъде одобрен, заплатен и предаден.

Като заключение, нещата вървят по същия начин като със самолетите F-16.

Присъединете се към нашата общност в Telegram ТУК

Снимка: Maritime.bg

Свързани статии

Коментари

Статията има 0 коментара

Напишете коментар

Вашите имейл и телефон няма да бъдат публикувани

За да добавяте коментари е необходимо да се впишете в системата
ВХОД